Betingelser

Personlige oplysninger
Vi behandler alle oplysninger med fortrolighed. Vi videresælger aldrig oplysninger, som vi er blevet bekendt med. Indtastede oplysninger bruges kun som identifikation af kunder, og for at gøre det lettere og hurtigere at bruge webshoppen.

Forbehold
Der tages forbehold for tastefejl, udsolgte varer samt pris-, moms- og afgiftsændringer.

14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos os har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret. På vin bortfalder din fortrydelsesret hvis vinen åbnes. Dog gælder stadig reklamationsretten herunder.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.


Reklamation og varereturnering
Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles os indenfor rimelig tid. Varen kan returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

WineGuys
Krysemyntevej 15
8600 Silkeborg
Email: mail@wineguys.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondence mv.

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster ingenting og tager mindre end tre minutter! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se de endelige regler og vilkår samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.

Købsgarantien har til formål at gøre forbrugere, som handler på nettet, mere trygge. Vi er glade for at være en af de udvalgte butikker, der er en del af garantien. På PriceRunners hjemmeside vises sådanne butikker med Købsgaranti-symbolet ud for deres navn.

Betaling
Beløbet for varene trækkes først på din konto/ betalingskort, når varene afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering.


Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved tilbageførsel til det betalingskort hvorfra betalingen er kommet. Er betaling på den oprindelige ordre betalt via netbank har vi brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto, for at kunne tilbageføre refusion til dig. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adressesupport@philipsonwine.com.


Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Links til yderligere information om handel på nettet:
www.dibs.dk - Dansk Internet Betalingssystem
www.forbrug.dk - Forbrugerstyrelsen
www.net-tjek.dk - Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker
www.fbr.dk - Forbrugerrådet
www.fi.dk - Forbrugerinformation